Friday, July 31, 2015

Kembara Ku Di Turki [part 1]

Bismillahirrahmanirrahim,

Kembara ni dah 2 bulan berlalu. sekarang saya hendak menceritakan pengalaman saya di Turki. Mungkin ibu saya pernah tulis benda yang sama di dalam blog nya, tetapi mungkin cara penulisannya berbeza.Saya taklah tulis sepanjang ibu saya. Saya tulis yang saya tak pernah lupa sahaja. Kami ke turki pada 22/5/2015-2/6/2015. Ia bermula selepas saja ibu saya beritahu saya berita yang saya tak jangka . Tentang ke turki.

Kami berlepas pada pukul 11 malam dan sampai di Ataturk international airport pada pukul 6 pagi [waktu turki]. Kami ada tiga bandar yang kami wajib pergi iaitu Bursa-Edirne-Istanbul. Saya rasa sangat teruja ketika  berada di sana, sebenarnya banyak lagi sultan yang saya tak tahu.Yang saya tahu hanyalah Sultan Muhammad Al-Fateh penakluk konstantinopel. Sebenarnya ada 35 sultan lagi yang saya tak tahu. Saya sangat berterima kasih kepada Ustaz Muhammad Syaari kerana telah memberi ilmu kepada saya

Inilah pengenalan kembara ku di turki [part 1]
Sambunganya di [part 2]
Jangan lupa baca sambungannya ye
Assalamualaikum...


No comments:

Post a Comment