Sunday, September 6, 2015

Balai Bomba dan penyelamat Putrajaya.

Bismillahirrahmanirrahim,

Best nya kali pertama saya dapat pergi balai bomba.
Dekat situ ada ibu pejabat balai bomba malaysia.
Kami diajar oleh abang Nazir, salah seorang anggota bomba di situ.
Baru saya tahu yang bomba mula beroperasi di malaysia pada tahun 1883.
Kami pun diajar cara untuk memadamkan api tanpa menggunakan alat pemadam api.
Yang peliknya kenapa dekat semua negeri ada banyak balai bomba, cuma dekat Putrajaya
je yang ada satu balai sahaja.

Saya juga dapat rasa bagaimana abang-abang itu memadamkan api.
Sebelum saya terlupa, dulu nama balai bomba ialah Balai bomba
perkidmatan malaysia.



gambar dari fb akademi quran al-fawwaz

Saya ada beberapa nasihat untuk anda...

1] Api bukan mainan.
2] Pastikan ahli keluarga anda tahu cara menyelamatkan diri.
3] Elakkan tragedi.

Ini saja perkongsian saya kali ini.
Assalamualaikum.

No comments:

Post a Comment